Kolejne projekty inwestycyjne w porcie w Szczecinie

Szczecin przez swoje położenie jest niejako bramą na Bałtyk dla krajów Europy Środkowej. Zlokalizowany jest w doskonałym miejscu, przy głównej trasie pomiędzy południem Europy a Skandynawią, przez co ma doskonałe warunki do tego, aby zdobyć odpowiednią pozycję wśród konkurentów. I dobrze to wykorzystuje, ponieważ z tego właśnie portu regularnie odpływają różne statki do krajów Skandynawskich i Rosji, a dodatkowo obsługuje on feedery między dużymi, międzynarodowymi portami, na przykład takimi jak Rotterdamem, Hamburgiem czy Gdańskiem. Od niedawna lista połączeń jeszcze uległa powiększeniu, gdyż pojawił się na niej kontenerowe trasy firmy Tschudi Logistics AS do kilku następnych europejskich portów. Port w Szczecinie aktualnie obsługuje w zasadzie większość towarów, które są przewożone morskimi trasami, poza drobnicą i kontenerami są to także produkty niebezpieczne i wielkogabarytowe. Na wyposażeniu znajduje się sporo profesjonalnych maszyn, pozwalających na sprawną i szybką obsługę przypływających jednostek.

Portowe władze cały czas inwestują w jego rozwój, rezultatem czego są kolejne zakończone sukcesami projekty. Jakiś czas temu ich lista powiększyła się o kolejną dwójkę, to znaczy oddanie do użytku pojemnego placu kontenerowego i instalacja dźwigu do rozładunków. Pierwsza z inwestycji została wyceniona na 65 milionów, dzięki temu, że została wykonana można będzie gromadzić dwukrotnie więcej typowych kontenerów niż do tej pory.

Nowe inwestycje w szczecińskim porcieWielkość oddanego placu to 15 tysięcy metrów kwadratowych, poza tym na specjalnie na jego potrzeby zakupiono ciągniki, naczepy i wozy kontenerowe. Ogromnie dobrze sprawdzający się w bieżących pracach może być następny nabytek, czyli wysoki na czterdzieści metrów dźwig przeładunkowy. Przy samodzielnej pracy jego udźwig wynosi 100 ton, a w duecie z drugim takim urządzeniem zwiększy się do 150 ton. Dużą zaletą tego sprzętu jest jego spora mobilność, przede wszystkim będzie dedykowany do obsługiwania tradycyjnych kontenerów oraz cięższych towarów, takich jak konstrukcje stalowe czy kamienne bloki. Jeżeli nie będzie żadnych problemów z instalacją i końcowym odbiorem, to powinien on zacząć regularną pracę już w styczniu.

Tłumacz

Wizyty
Visits today: _