Jakie znaczenie ma kryzys kontenerowy na przychody grupy Maersk

Ostatnie miesiące to bardzo ciężka sytuacja w branży transportu morskiego. Ceny za fracht zmniejszają się przez cały czas, i póki co niewiele wskazuje na to, żeby sytuacja miała ulec radykalnej poprawie. Na to, że tak to teraz wygląda nałożyło się parę przyczyn. Po pierwsze duże spowolnienie nastąpiło w chińskiej gospodarce, a poza tym na rynku jest aktualnie bardzo duża nadpodaż kontenerowców, co także ma duży wpływ na tak uciążliwą wojnę na ceny. Budowa teraz wodowanych statków rozpoczynała się parę lat temu, kiedy rynek zupełnie inaczej się prezentował. Największa ilość wodowanych jednostek zbiegła się z początkowym etapem światowego kryzysu, i nagle zaczęło się okazywać, że spora ich część zwyczajnie nie ma co wozić. Rzecz jasna taka sytuacja ma spory wpływ na kondycję armatorów. Duża ich część notuje znacznie mniejsze zyski, a niektórzy z armatorów wręcz zaczynają mieć straty. Wszystko to wymusza podejmowanie radykalnych działań w celu ograniczenia kosztów, armatorzy szukają tu rozmaitych metod na to, aby mimo obecnego kryzysu funkcjonować na odpowiednim pułapie.

Jakie znaczenie ma kryzys kontenerowy na dochody aliansu MaerskKryzys dotknął też nawet największe firmy z branży, co bardzo dobrze dostrzec można na przykładzie jednego z liderów czyli firmy Maersk Group. W w czasie bieżącego kwartału obecnego roku zanotowała ona 224 mln dolarów zysku, co naprawdę jest mało w porównaniu z rokiem poprzednim, gdy było to miliard sześćset milionów. Obniżka przychodów miała miejsce w większości spółek giganta z Danii, z wyłączeniem Damco, Maersk Drilling i Maersk Tankers. Jeśli chodzi o Maersk Transport spory wpływ na finansowy wynik tej właśnie spółki ma niska cena ropy naftowej, co przyczyniło się do dużego popytu na nią. Za to jeden z największych przewoźników kontenerowych, to znaczy Maersk Line w bieżącym kwartale zanotował jedynie 37 milionów zysku. Rok temu było to aż 714 milionów, więc różnice są naprawdę duże. Jak jednak powiedział niedawno Nils S. Andersen, prezes Maersk Group, firma jest dość usatysfakcjonowana z osiąganych w tym roku wyników. Mimo bardzo trudnej sytuacji udało się wypracować zysk na poziomie ponad 200 milionów dolarów, zwłaszcza cieszy utrzymanie przez Maersk Line pierwszego miejsca wśród przedsiębiorstw z tej branży.
.

Tłumacz

Wizyty
Visits today: _